RVS Technology
ALOITUSSIVU
KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA
MYYNTIEHDOT
SIVUSTON KARTTA
OTA YHTEYTTÄ
RVS – NÄIN SE TOIMII
MOOTTORINKÄSITTELY
Nelitahtimoottorin suojaus- ja kunnostuskäsittely
Ennaltaehkäisevä (suojaava) käsittely
Kaksitahtimoottori
VAIHTEISTONKÄSITTELY
Manuaalivaihteisto, taka-akseli, jakovaihteisto
Automaattivaihteisto
MP-ketjuöljy
OHJAUSTEHOSTIMEN KÄSITTELY
RUISKUTUSPUMPUN KÄSITTELY
ASEENKÄSITTELY
MOOTTORISAHA
RASVAT
TUOTTEET JA HINNAT
ASIAKKAAMME KERTOVAT
KOKEMUKSIA TEOLLISUUDESTA
LEHDISTÖ
TESTEJÄ
JÄLLEENMYYJÄT
Tilaa uutiskirje
Anna vinkki kaverille
Talleta suosikkeihin
 
 
MOOTTORISTA KUULUVA SIVUÄÄNI
TURBOAHDIN

 

MOOTTORISTA KUULUVA SIVUÄÄNI

 

Polttomoottorin sivuääneen on monia syitä – kaikkea vakavista ja kalliita korjauksia vaativista ongelmista pieniin säätöihin, jotka voi tehdä muutamassa minuutissa. Tässä yritetään antaa muutamia vinkkejä nelitahtisten moottorien tyypillisimmistä sivuäänityypeistä, selostaa ne ja kertoa, voiko RVS-käsittely olla käytettävissä niiden korjaamiseen.

On pidettävä mielessä, että jäljempänä selostettavien sivuäänien havaitsemiseen tarvitaan hyvin harjautunut korva. Sen lisäksi ei yksinkertaisia vinkkejä voi pitää minään täydellisenä diagnosointimenetelmänä, eivätkä ne voi siis korvata ammattilaisen työtä. Parhaassa tapauksessa ne voivat olla johtolankana, jotka auttavat viemään ajatuksia oikeaan suuntaan.

Mahdollinen syy Mahdollinen syy
RVS-käsittelyn tehoaminen
Moottorin yläosasta kuuluva sivuääni
Koko kierrosalueella mutta erityisesti matalilla kierroksilla kuuluva kalina Kulumisesta ja venymisestä johtuva nokka-akselin ketjun löysyys
kyllä
Ketjunkiristimen huonon toiminnan aiheuttama nokka-akselin ketjun löysyys (esim. löysä jousi)
ei
Löysä nokka-akselin hihna
ei
Venttiilikoneistosta kuuluva nakuttava ääni Huonosti säädetyt venttiilit, rikkonaiset ventiilinjouset
ei
Kulunut nokka-akseli kyllä tietyssä määrin (riippuu kulumisasteesta)
Kuluneet hydrauliset venttiilinnostimet
kyllä
Tukkoon menneet venttiilinnostimien öljykanavat
ei
Moottorin alaosasta kuuluva sivuääni
Moottorilohkon ja öljypohjan liitoskohdan seudulta kuuluva hakkaava ääni, jonka taajuus riippuu kierroksista Kuluneet runkolaakerit
kyllä
Hieman edellistä paremmin kuuluva ja korkeampi terävä ääni, joka kuuluu erityisesti joutokäynnillä ja terävöityy kierrosten noustessa Kulunut kampilaakeri, minkä voi todeta sylintereittäin ottamalla sytytyskaapelin irti vuorollaan joka sylinteristä. Ääni kuuluu kovemmin, kun ko. sylinteri on kytketty irti.
kyllä
Epätavallisen nakuttava ääni, joka kuuluu parhaiten lohkon keskiosasta matalilla kierroksilla moottorin ollessa kuormitettu. Kuluneet männät ja sylenterit
kyllä
Terävä, joskus kilkuttava ääni, joka kuuluu lähempää kantta ja paremmin joutokäynnillä tai kaasua nopeasti painettaessa. Kuluneet männäntapit ja kiertokankien reiät
kyllä

Jotkin äänet saattavat olla petollisia, sillä ne kuuluvat apulaitteista kuten laturin laakerista tai jostain muusta moottorin ulkopuolella olevasta lähteestä

 

 

OSTOSKORI
      Ostoskori on tyhjä!
MAKSUTAPA
Osta turvallisesti rvs.fi-sivulla!

Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00

MOOTTORIONGELMIA
Vähäinen tai epätasainen puristuspaine
Suuri öljynkulutus
Vähäinen öljynpaine
Moottorista kuuluva sivuääni 
Hydrauliset venttiilinnostimet
Suuri polttoaineenkulutus
Pakokaasut, CO- ja HC-päästöt
Hoonausjäljet ja RVS-käsittely
Turboahdin
Lambda-anturi
VAIHTEISTO-ONGELMIA
Moottoripyörän märkäkytkin
SYÖTTÖPUMPPU
TRIBOKERAAMINEN PINTA – TEKNISIÄ TIETOJA
OSIEN KOKOJEN OPTIMOITUMINEN
POLTTOMOOTTORISSA TAPAHTUVAT TRIBOLOGISET REAKTIOT
ÖLJYMÄÄRÄTAULUKKO
POLTTOAINEENKULUTUSTAULUKKO
 
� Copyright 2009 - Oy RVS Technology Ltd.
 
Untitled Document Tanskalainen VeteranPosten: "RVS pitää mitä lupaa; puristuspaineet ylös 23-36 %." Lue testiartikkeli tästä!
rvs_olietilsatning.pdf

Tanskalainen MOTOR MAGASINET julkaisi numerossa 23/2009 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "Også godt för dieselpumper" - "Hyvää myös diesepumpuille." Lue MOTOR MAGASINET-lehden artikkeli tästä!>

Puolueeton TÜV testi todistaa, että "suojaavien ja kunnostavien ominaisuuksiensa lisäksi RVS Technology®-tuotteet pienentävät kulutusta ja CO₂-päästöjä". Tutustu testiin tästä! 

GTi Magazine kirjoittaa numerossa 11-12/2010 RVS-teknologiasta otsikolla: "SUOJAA ARVOKKAAT KOMPONENTIT". Lue artikkeli tästä!

V8 Magazine-lehdessä nro 10/2010 kirjoitettiin RVS Technology® tuotteista otsikolla: "AUTON ARVOKKAIMPIEN KOMPONENTTIEN SUOJAKSI". Lue juttu tästä!

Ammattirakentaja-lehden numerossa 5-6/2010 RVS Technology® tuotteista kirjoitettiin: "RVS-teknologian ydin on teknologian kyky tunnistaa mekanismien kulumis-ja vauriouhan alaisia kohteita niiden kitkapintojen tuottaman kitkalämpöenergian avulla ja sen kyky muokata(kunnostaa ja suojata) kyseisiä kitkapintoja". Lue artikkeli tästä!

Tekniikan Maailma julkaisi numerossa 3/2011 jutun RVS Technology® tuotteista otsikolla: "TÜV testasi RVS-tuotteet." Lehti kirjoittaa mm: "Puolueetonta tietoa jo muutaman vuoden markkinoillamme olleiden aineiden toimivuudesta dieselmoottorissa, vaihteistossa ja ruiskutuspumpussa saatiin syksyllä, kun saksalainen TÜV-testauslaitos testasi tuotteet." Lue TM:n artikkeli tästä!

RVS Technology® American Car Showssa 22-25.4.2011
RVS Technology® on esillä American Car Showssa kolmella osastolla, Pussy Power, Motor Sport halli, osasto nro 1e15:, Renault Tuning Club Finland/Tuning Studio, Tuning halli, osastol nro: 3E15 ja Show Car osastolla nro: 504.