fbpx

4×4 Magazinen testi

4×4 Magazine ‑lehti testasi kaksi ajoneuvoa:
Ford Transit 2,5 D (Diesel), vm. 1992, ajettu 278 000 km, ja Mitsubishi Pajero 2,8 D (Diesel), 1998, ajettu 140 000 km. Molemmista autoista käsiteltiin RVS:llä ohjaustehostin, moottori, vaihteisto, taka-akseli (tasauspyörästö). Pajerosta käsiteltiin lisäksi etuakselin tasauspyörästö ja jakovaihteisto.

Mittaustulosten yhteenveto:

  • Ensimmäinen RVS-käsittelyn jälkeen havaittu muutos oli molemmissa autoissa ohjaustehostimen toiminnan paraneminen
  • Polttoaineenkulutuksessa alkoi näkyä paranemista vasta 3000–4000 km:n ajon jälkeen. Muutokset:
    • Ford Transit seka-ajossa –1,2 l / 100 km (–9,2 %), maantiellä –0,4 l / 100 km (–6,0 %)
    • Pajero seka-ajossa –1,4 l / 100 km (–10,6 %), maantiellä –0,4 l / 100 km (–3,9 %)
  • Ohivuotoparannukset: Ford 13,6 %, Pajero 5,7 %
  • Pajerosta mitattu kiihtyvyys parani 16,1 %
Ostoskori