RVS TECHNOLOGY®
dieselmoottoreille

39,90349,90

Voit lisätä moottorisi taloudellisuutta, kestävyyttä ja ympäristöystävällisyyttä helposti.

Tuoteperhe on tarkoitettu dieselmoottoreiden käsittelyyn. RVS Technologyn teknisen kuvauksen voit lukea alempaa tältä sivulta Yleiskatsaus-välilehdeltä.

Osaat tehdä tämän vaikka parkkipaikalla: Sekoita pakkauksessa olevat tuotteet keskenään. Lisää öljyntäyttöaukosta lämpimään moottoriin ensin puolet seoksesta, käytä joutokäyntiä 15 minuuttia ja lisää sitten loppuosa seoksesta. Käynnistä moottori ja aja tai anna käydä tyhjäkäyntiä 30–40 minuuttia. Näin helposti se onnistuu. Katso tarkemmat ohjeet pakkauksesta tai alempaa tältä sivulta Ohjeet-välilehdeltä.

Voit selvittää autosi moottorin öljymäärän sen käyttöohjeesta tai klikkaamalla tätä linkkiä.

Jos ajoneuvosi moottorissa on suurempi öljytilavuus kuin 9 litraa, D4- ja D6-tuotteet voi yhdistää ja käyttää moottorissa, jossa on 10 litraa öljyä, kahdella D6-tuotteella voi käsitellä moottorin, jonka öljytilavuus on 12 litraa jne.

  • D4: Dieselmoottoreille, joiden öljytilavuus on enintään 4 litraa.
  • D6: Dieselmoottoreille, joiden öljytilavuus on enintään 6 litraa.
  • D8: Dieselmoottoreille, joiden öljytilavuus on enintään 9 litraa.
  • D40: Dieselmoottoreille, joiden öljytilavuus on enintään 40 litraa.
  • DIP3: Dieselmoottorien suorasuihkutusjärjestelmille
Poista
  • Tuottava kunnossapito (Total Productive Maintenance, TPMS)
  • Ennaltaehkäisevä suojaus (Preventive Protection Maintenance, PPM)
  • Autoreaktiivinen menetelmä

RVS Technology® on teknologia, jolla voidaan muodostaa tribokeraamista pintamateriaalia kitkan vaikutuksen alaisille metallipinnoille laitteen ollessa normaalissa käytössä. RVS:llä on monia ainutlaatuisia ominaisuuksia: se suojaa pintoja ja laitteita kulumiselta. RVS on ainoa teknologia, jolla on kyky kunnostaa liukupintoja hyvässä tapauksessa jopa niiden alkuperäiseen muotoon ja toleransseihin. Uusi pintarakenne syntyy autoreaktiivisesti ilman, että kunnostettavaa laitetta tarvitsisi purkaa. Käytännössä se tarkoittaa, että kunnostus ei aiheuta seisakkia ja tuotannonmenetystä.

Teknologian ydin on sen kyvyssä tunnistaa kuluneita ja vioittuneita kohtia “paikallistamalla” kitkan aikaansaama lämpöenergianlähde (lämpö) ja sen jälkeen muokata näitä pintoja. Prosessi lakkaa automaattisesti, kun haluttu tulos on saavutettu.

Synnytetyn rakenteen paksuus riippuu kulumisasteesta ja käytön aikana pintaan vaikuttavasta paineesta.

Laitteen jokaisen kitkapintaparin välinen välys optimoituu niin hyvin, että samaan tasoon on vaikea päästä nykyisillä työstömenetelmillä. Kaikki tämä tapahtuu ilman seisokkeja, kalliita varaosia sekä logistiikka- ja käsittelykuluja, eikä osia tarvitse lähettää mihinkään kunnostettaviksi. Tuloksena on luotettava laite pitkäksi aikaa.

  • Tapahtuu automaattisesti
  • Ei kohteen purkamista ja lähettämistä mihinkään
  • Ei kalliita ja aikaa vieviä seisokkeja
  • Pidentää komponenttien käyttöikää (30-70%)
  • Vähentää tarvetta vaihtaa kalliita varaosia, kun kuluminen melkein loppuu
  • Vähentää seisokkien määrää sekä huoltotunteja/-päiviä
  • Parantaa laitteen toiminnan ennustettavuutta
  • Vähentää energian- ja polttoaineenkulutusta (5-20%)
  • Vähentää päästöjä – pienentynyt ympäristökuormitus (10-50%)
  • Vähentää värinää ja melua (10-50%)
  • Vähentää voiteluaineentarvetta ja pidentää polttoaineen käyttöikää (30-50%)
  • Mahdollistaa halvempien, vähemmän lisäaineistettujen voiteluaineiden käytön
  • Vähemmän korroosio-ongelmia
  • Laite voi selvitä vaurion aiheuttamasta yhtäkkisestä voiteluaineen häviämisestä!
DIESELMOOTTORIN KÄSITTELY RVS TECHNOLOGY® ENGINE PROTECTION RESTORATION -TUOTTEELLA

MOOTTORILOHKON JA SYLINTERIEN KÄSITTELY POLTTOAINEENSYÖTTÖJÄRJESTELMÄN KÄSITTELY

Mitä RVS-teknologia on?

RVS Technology® -tribo(nano)keraamia voidaan pitää edistyneenä “hoitona” moottoreille, vaihteistoille ja muille mekaanisille laitteille. Jos laitteessasi on normaaleita kulumisesta johtuvia ongelmia kuten melua, savutusta, liian suuri öljyn- tai polttoaineenkulutus, tehonpuutetta, alentuneet tai epätasaiset puristuspaineet tai värähtelyä, RVS Technology kykenee kunnostamaan sen.
RVS Technology toimii myös ennaltaehkäisevänä keinona, joka suojelee laitteesi osia tulevalta kulumiselta. Esimerkiksi autosi osien käsittely suojaa autoasi edessä väistämättä olevilta vakavilta ongelmilta.

Mitä RVS tarkoittaa?

Restores Vital Surfaces eli suomeksi ‘uudistaa tärkeät pinnat’.

Onko RVS öljyn lisäaine?

Ei!
Toisin kuin markkinoilla olevat öljyjen lisäaineet, RVS Technology® -tuotteet synnyttävät nanokeraamisen kerroksen, joka integroituu moottorisi, vaihteistosi, tasauspyörästösi jne. kitkalle alttiina olevien metallipintojen kanssa. Siksi se kestää normaalissa käytössä autoissa vähintään 100 000 km:n ajon, eivätkä öljynvaihdot vaikuta siihen. RVS ei vaikuta öljyn ominaisuuksiin. Öljyjen lisäaineiden ajatuksena on parantaa öljyn ominaisuuksia ja niitä pitää käyttää yhä uudelleen jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.

Jos RVS Technology® ei korjaa automaattilaatikon luistamista, niin kuinka se sitten auttaa?

Automaattivaihteistoissa on useita metallisia rattaita, laakereita ja venttiileitä sekä öljypumppu, jotka hyötyvät RVS Technology® -käsittelystä. Näiden osien kitkapinnat tulevat käsitellyiksi ja niiden välinen kitka vähenee, minkä ansiosta vaihteistosi toimii pehmeämmin ja hiljaisemmin. Samalla vähenee vaihteiston toiminnasta aiheutuva lämpö, joka heikentää aikaa myöten öljyn ominaisuuksia ja on vaihteiston toimintahäiriöiden tärkein syy.

Voidaanko RVS Technology® -tuotteita käyttää ajoneuvoissa, joissa on synteettistä öljyä?

Kyllä voidaan. RVS Technology® -tuotteet ovat täysin yhteensopivia kaikkien öljytyyppien kanssa.

Kulutuslukemani ovat suuret. Voiko RVS Technology® parantaa niitä?

Kyllä voi! Suuren kulutuksen syyt voivat olla moninaiset. Syystä riippumatta huomaat parantuneen polttoainetalouden täyden RVS Technology® -käsittelysyklin jälkeen. Vähentynyt mekaaninen kitka pienentää moottorisi kulutusta. Paraneminen on yleensä 5-12 %, joskus jopa enemmänkin.

Moottori tuntuu laiskalta ja puristuspaineet ovat matalat. Sain tarjouksen, että moottoriremontti maksaisi 1500 €. Voiko RVS Technology® auttaa?

Kyllä, RVS Technology® voi ehdottomasti auttaa! Matala puristuspaine ja tehonpuute johtuvat useasti kuluneista sylinterinseinämistä. RVS Technology® -tuotteiden synnyttämä tribokeraaminen kerros pienentää välyksiä ja palauttaa niin puristuspaineen kuin tehonkin. Näin RVS Technology® voi saada sinulle aikaan jopa tuhansien eurojen säästön!

Laskeeko RVS Technology® moottorini käyntilämpötilaa?

Kyllä! Pienentyneen sisäisen kitkan vuoksi moottori käy RVS Technology® -käsittelyn jälkeen viileämpänä. Tästä on hyötyä erityisesti kuumalla säällä, kun moottorin jäähdytyskapasiteetti ei riitä käyntilämmön pitämisessä normaaliarvoissa. Toisaalta pitää muistaa, että moottori ei käy RVS Technology® -käsittelyn jälkeen kuitenkaan liian kylmänä, jos termostaatti vain toimii oikein, vaan RVS Technology® ainoastaan pienentää ylikuumenemisen riskiä.

Kuinka tiedän, mikä on oikea tuote minun tarpeisiini?

Tuotteemme on jaoteltu sen mukaan, kuinka paljon öljyä käsiteltävä kohde sisältää. Jos bensiinikäyttöisen moottorin öljytilavuus on 4 litraa, tarvitset G4-tuotteen. Jos siinä on 5 litraa öljyä, tarvitset seuraavan sitä suuremman numeron eli G6-tuotteen. Jos moottorissa on 10 litraa öljyä, em. luvut lasketaan yhteen, ja tarvitset yhteen käsittelykertaan yhden G4- ja yhden G6-tuotteen. Dieselmoottoreihin käytetään D-tuotteita ja vaihteistoihin T-tuotteita samalla periaatteella. Ellet tiedä ajoneuvosi öljytilavuuksia, löydät ne yleensä sen käyttöohjekirjasta tai voit ottaa meihin yhteyttä ja me löydämme sen sinulle!

Täytyykö RVS Technology® -tuotetta lisätä joka öljynvaihdon jälkeen?

Ei tarvitse! Kuten edellä on kerrottu, tuotteemme reagoivat suoraan metallikomponenttien kanssa ja muodostavat tribokeraamisen pinnan, joka on hyvin kestävä ja yhtenäinen metallikomponentin kanssa. Öljynvaihdot eivät vaikuta RVS Technology® -käsittelyyn.

Jos RVS ei ole öljyn lisäaine, miksi öljymäärä on tärkeä tieto tuotteiden valinnassa?

Öljyn määrä on helposti selvitettävä tieto, joka kertoo yleensä riittävän tarkasti sen, kuinka paljon kohteessa on käsiteltäviä pintoja.
Teollisuuden sovelluksissa, joissa on käytössä erillinen öljysäiliö ja joissa öljyn kiertonopeus on suhteellisen hidas, riittävän RVS Technology® -tuotemäärän laskemisessa käytetäänkin muita kriteereitä kuin öljyn määrää.

Voivatko RVS-tuotteet helpottaa kylmäkäynnistyksiä?

Kylmäkäynnistyksestä puhutaan, kun käynnistetään moottoria kylmällä säällä ilman esilämmitystä. Silloin moottoriöljy on jäykkää eikä ehdi voitelemaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen samalla tavalla kuin kesäkelillä, ja niinpä moottori käy hetken jopa kokonaan ilman voitelua. Se aiheuttaa moottorin sisällä oleville osille kulumista. RVS Technology® -tuotteen synnyttämä tribokeraaminen pintakerros suojaa moottorin komponentteja tältä öljyn puuttumiselta, koska tribokeraamipintojen välinen kitka on kuivanakin hyvin pieni, mikä vähentää kylmäkäynnistyksen aiheuttamaa kulumista huomattavasti.

Kuinka käsittely tehdään?

Käsittelyssä käytetään tavallisesti hyväksi laitteen omaa voiteluainetta, joka kuljettaa RVS-aineen kohteeseen. Yksinkertaistetusti voi sanoa, että RVS-aine lisätään kohteen voiteluöljyyn ja laitetta käytetään tietty vähimmäisaika. Katso erityyppisten RVS Technology® -tuotteiden tarkemmat käsittelyohjeet tuotesivulta eri tuotteiden alta. Teollisuuskohteita varten annamme kohdekohtaisen ohjeistuksen.

Milloin on paras hetki käsitellä auton polttomoottori, ennen öljynvaihtoa vai sen jälkeen?

Kumpikaan tapa ei ole väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.

Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita.

Voiko G4-tuotetta käyttää moottoripyörässä, jossa on märkäkytkin?

RVS Technology tekee tribokeraamipintaa vain kitkapareille, joissa molemmat puolet ovat metallia. Kun kytkimessä on joka toinen levy ns. massalevy, ei RVS osaa tehdä eikä vaikuta kytkimeen mitenkään.

Tästä meillä on paljon referenssejä kilpapuolelta: mm. Pekka Päivärinta (viisinkertainen maailmanmestari sivuvaunuluokassa) on käyttänyt RVS Technology -tuotteita kilpapyörissään kaudesta 2014 alkaen (sekä aiemmassa BMW S 1000 RR -moottorissa, että nykyisessä Honda CBR 600 RR -koneessa). Markka Racing ja Stone Racing Team käyttävät tuotteitamme kaikissa pyörissään.

Osa 1

Osa 2

Osa 3

    DIP3-tuote:
  • 70 ml:n käyttövalmis pullo
  • Monikielinen vaihe vaiheelta opastava käyttöohje
  • D-tuotteet:
  • 11 ml:n RVS-geelituubi
  • 150 ml:n öljypullo
  • Monikielinen vaihe vaiheelta opastava käyttöohje