Usein kysytyt kysymykset
AUTOMAATTILAATIKKONI LUISTAA. VOIVATKO TUOTTEENNE PELASTAA SEN?
Jos luistaminen johtuu venttiiliongelmasta, RVS saattaa auttaa, mutta jos vaihteisto luistaa siksi, että sen sisällä olevat levyt ovat kuluneet, RVS ei voi auttaa. Kitkalevyjen pinta on paperinkaltaista massaa, ja RVS Technology® toimii vain metalliosilla. Joskus ongelman aiheuttavat huonosti toimivat solenoidit, mikä on sähköpuolen ongelma, ja silloin ne on korjattava tai vaihdettava.
MITÄ RVS-TEKNOLOGIA ON?
RVS Technology toimii myös ennaltaehkäisevänä keinona, joka suojelee laitteesi osia tulevalta kulumiselta. Esimerkiksi autosi osien käsittely suojaa autoasi edessä väistämättä olevilta vakavilta ongelmilta.
MITÄ RVS TARKOITTAA?
Restores Vital Surfaces eli suomeksi ‘uudistaa tärkeät pinnat’.
ONKO RVS ÖLJYN LISÄAINE?
Toisin kuin markkinoilla olevat öljyjen lisäaineet, RVS Technology® -tuotteet synnyttävät nanokeraamisen kerroksen, joka integroituu moottorisi, vaihteistosi, tasauspyörästösi jne. kitkalle alttiina olevien metallipintojen kanssa. Siksi se kestää normaalissa käytössä autoissa vähintään 100 000 km:n ajon, eivätkä öljynvaihdot vaikuta siihen. RVS ei vaikuta öljyn ominaisuuksiin. Öljyjen lisäaineiden ajatuksena on parantaa öljyn ominaisuuksia ja niitä pitää käyttää yhä uudelleen jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.
JOS RVS TECHNOLOGY® EI KORJAA AUTOMAATTILAATIKON LUISTAMISTA, NIIN KUINKA SE SITTEN AUTTAA?
Automaattivaihteistoissa on useita metallisia rattaita, laakereita ja venttiileitä sekä öljypumppu, jotka hyötyvät RVS Technology® -käsittelystä. Näiden osien kitkapinnat tulevat käsitellyiksi ja niiden välinen kitka vähenee, minkä ansiosta vaihteistosi toimii pehmeämmin ja hiljaisemmin. Samalla vähenee vaihteiston toiminnasta aiheutuva lämpö, joka heikentää aikaa myöten öljyn ominaisuuksia ja on vaihteiston toimintahäiriöiden tärkein syy.
VOIDAANKO RVS TECHNOLOGY® -TUOTTEITA KÄYTTÄÄ AJONEUVOISSA, JOISSA ON SYNTEETTISTÄ ÖLJYÄ?
KULUTUSLUKEMANI OVAT SUURET. VOIKO RVS TECHNOLOGY® PARANTAA NIITÄ?
MOOTTORI TUNTUU LAISKALTA JA PURISTUSPAINEET OVAT MATALAT. SAIN TARJOUKSEN, ETTÄ MOOTTORIREMONTTI MAKSAISI 1500 €. VOIKO RVS TECHNOLOGY® AUTTAA?
LASKEEKO RVS TECHNOLOGY® MOOTTORINI KÄYNTILÄMPÖTILAA?
KUINKA TIEDÄN, MIKÄ ON OIKEA TUOTE MINUN TARPEISIINI?
TÄYTYYKÖ RVS TECHNOLOGY® -TUOTETTA LISÄTÄ JOKA ÖLJYNVAIHDON JÄLKEEN?
JOS RVS EI OLE ÖLJYN LISÄAINE, MIKSI ÖLJYMÄÄRÄ ON TÄRKEÄ TIETO TUOTTEIDEN VALINNASSA?
Teollisuuden sovelluksissa, joissa on käytössä erillinen öljysäiliö ja joissa öljyn kiertonopeus on suhteellisen hidas, riittävän RVS Technology® -tuotemäärän laskemisessa käytetäänkin muita kriteereitä kuin öljyn määrää.
VOIVATKO RVS-TUOTTEET HELPOTTAA KYLMÄKÄYNNISTYKSIÄ?
KUINKA KÄSITTELY TEHDÄÄN?
MILLOIN ON PARAS HETKI KÄSITELLÄ AUTON POLTTOMOOTTORI, ENNEN ÖLJYNVAIHTOA VAI SEN JÄLKEEN?
Kumpikaan tapa ei ole väärä. Uusissa tai melkein uusissa moottoreissa asialla ei ole edes juuri väliä.
Mitä enemmän moottorilla on ajettu, sitä likaisempi se yleensä on. Käsiteltäviltä pinnoilta irtoaa käsittelyn yhteydessä likaa öljyyn, ja öljy kannattaa usein vaihtaa ennen toista käsittelykertaa, jota suosittelemme yli 40000 km ajetuille moottoreille. Siksi optimaalisin ajankohta käytetyn moottorin RVS-käsittelylle on n. 400 km ennen tulossa olevaa öljynvaihtoa. Toinen käsittelykerta tehdään heti öljynvaihdon jälkeen, eikä uutta öljynvaihtoa tarvita.
VOIKO RVS-TUOTETTA KÄYTTÄÄ MOOTTORIPYÖRÄSSÄ, JOSSA ON MÄRKÄKYTKIN?
RVS Technology tekee tribokeraamipintaa vain kitkapareille, joissa molemmat puolet ovat metallia. Kun kytkimessä on joka toinen levy ns. massalevy, ei RVS osaa tehdä pintaa eikä vaikuta kytkimeen mitenkään.
Huomaa, että jos vaihteisto on samassa öljytilassa moottorin kanssa, vaihteisto tarvitsee myös oman osansa RVS-ainetta. Siksi tällaisten moottoripyörien moottorien käsittelyssä kannattaa käyttää pykälää isompaa RVS-tuotetta kuin pelkkä öljytilavuus antaisi ymmärtää.
Tästä meillä on paljon referenssejä kilpapuolelta: mm. Pekka Päivärinta (viisinkertainen maailmanmestari sivuvaunuluokassa) on käyttänyt RVS Technology -tuotteita kilpapyörissään kaudesta 2014 alkaen (sekä aiemmissa BMW S 1000 RR ja Honda CBR 600 RR -moottoreissa, että kaudesta 2019 käytössä olevassa Yamaha YZF R6 -koneessa). RAM Racing Yamaha Team käyttää tuotteitamme kaikissa pyörissään, kuten myös IRRC-kuljettaja Erno Kostamo BMW 1000 RR -pyörässään.
VOIKO RVS-TUOTTEITA KÄYTTÄÄ PERISSÄ, JOISSA ON KITKALUKKO?
Kyllä voi. Kun toinenkin vastakkain olevista pinnoista on muuta kuin metallia, ei RVS-aine reagoi eikä vaikuta pintoihin mitenkään.
VOIKO RVS-TUOTTEITA KÄYTTÄÄ ETANOLILLA TOIMIVISSA MOOTTOREISSA?
Kyllä voi. RVS-aine ei reagoi etanolin kanssa millään tavalla.
RVS:n käyttö on itse asiassa erittäin suositeltavaa etanolimoottoreissa, koska etanolin voiteluominaisuudet ovat huonommat kuin bensiinin ja siksi kuluminen on hieman voimakkaampaa. Myös öljyn sekaan päästessään etanoli heikentää öljyn voiteluominaisuuksia enemmän kuin bensiini, mutta tribokeraamisen pinnan ansiosta ylimääräinen kuluminen voidaan ehkäistä.
Kestävään
ajamiseen.
Löydä ajoneuvollesi sopivat tuotteet