Ohjaustehostimelle
RVS TECHNOLOGY® hydrauliselle ohjaustehostimelle
Lisää helposti ajoneuvosi kestävyyttä. RVS TECHNOLOGY® tutkitusti suojaa pintoja ja laitteita kulumiselta. Jos autosi ohjaus tuntuu jäykältä tai pitää ääntä voit korjata helposti kuluneen ohjaustehostimen itse.
Lisää RVS Power Steering -tuote ohjaustehostimen nestesäiliöön ja kääntele ohjauspyörää ääriasennosta toiseen. Käsittelyn jälkeen ohjauksesta tulee kevyt, tarkka ja äänetön.
Tuote soveltuu ohjaustehostimelle, jonka öljytilavuus on enintään 2 litraa. Huom! Ei sovellu sähköiselle ohjaustehostimelle.
Ota huomioon, että tuote vaikuttaa vain ohjaustehostimeen. Jos ohjaus takeltelee muualla järjestelmässä, tällä tuotteella ei ole vaikutusta siihen. Tuotteen käyttö ei mene hukkaan, sillä ohjaustehostimen pumppu on RVS-käsiteltynä entistä kestävämpi.
29,90€
Lisätietoja
Osa 1
Osa 2
Osa 3
Käyttöohje
Vaihe 1:
Aseta letku ruiskun päähän ja purista tuubin sisältö ruiskuun. Aseta mäntä ruiskuun ja käännä ruisku pystyyn niin, että sen kärki on ylöspäin, ja purista ilma pois ruiskusta.
Vaihe 2:
Irrota tehostimen ylempi öljykorkki ja ime tehostimesta ruiskulla n. 20 ml öljyä. Ime ruiskuun sen jälkeen ilmaa niin, että männän reuna on 60 ml -merkin kohdalla.
Vaihe 3:
Ravista ruiskua, kunnes sen sisällä oleva seos on tasainen, ja purista ruiskun sisältö ohjaustehostimeen, laita irrottamasi öljykorkki takaisin kiinni ja kiristä se.
Vaihe 4:
Käynnistä moottori ja anna sen käydä joutokäynnillä 5–10 minuuttia. Aja autoa välittömästi ainakin 10 minuuttia niin mutkaisella tiellä kuin mahdollista (tai vaihtoehtoisesti pysäköintialueella hitaalla vauhdilla käännellen ohjauspyörää ääriasennosta toiseen).
Pakkaus
- Ruisku ja 25 cm pitkä letku geelin viemiseen laitteeseen.
- 11 ml:n RVS-geelituubi.
- Monikielinen vaihe vaiheelta opastava käyttöohje.
RVS Käyttäjäpalautteita
Potilas Audi A6 2010 diesel 260 tuhatta ajettu, johon vaihdettu uudet öljyt ja rvs perään. Ajoa 400km ja uudet öljyt ja rvs. Nyt takana 8000km kulutus laskenut 0,2l/100km. Öljyn kulutus noin 0,5 desiä/8000km juuri tarkistin ja lisäsin. Kylmäkäynnistys nopeampi kuin ennen käsittelyä. Hyvät päästöt katsastuksessa. Käynti tasaisempi ja hiljaisempi. Mikään ajoissa ei ole muuttunut. Ajan 60 kilometriä töihin ja takaisin aina samaa reittiä plus kauppareissut 1km suuntaan, sanoisin että kaikissa on sama määrä ajoa ennen ja jälkeen käsittelyn. On tämä ihme aine.
Ben kirjoittaa: ”RVS Technology, on muuten hullu juttu, olen varmasti sahannut viimeisen vuoden aikana enemmän kuin ikinä aikaisemmin eikä ole käsittelyn jälkeen tarvinnut ketjua kiristää kertaakaan. Useita tankillisia siis sahattu, kaadettu puita, sahattu 60-70cm halkaisijaltaan olevia tukkeja jne. Teräketju ei siis ole venynyt/kulunut! Käsittelin ketjua myös RVS Universal Sprayllä jossain vaiheessa, kun tietyissä sahauksissa ketju kuumeni huomattavasti. Moottorisahoissa näkee RVS:n hyvät vaikutukset, jos missä!”
Olen nähnyt Ossi Oikarisen ja Sami Seliön osia RVS-käsitellyistä koneista. Olen voinut mitata ja havaita RVS:n vaikutusta BMW K75 -moottoripyörässä (vm -89) jo pitkän matkaa. Mutta kyllä silti yllätti, kun moitteettomasti toimiva kone nyt 350 000 ajettuna purettiin varmuuden vuoksi ja huolto kertoo, että monet osat ovat kuin uusia. Tässä esimerkiksi runkolaakerit, huollon mielestä uudenveroiset. Luulisi, että näinkin paljon ajetussa moottoripyörän moottorissa olisivat jo selvästi kuluneet. Mutta ei. Viimeiset 200 000 km kone on ollut RVS-käsitelty eli uusintakäsittelyjä on tehty.
Mercury 100 EFI -perämoottorin kulutus laski noin 1/4 moottorin käsittelyn jälkeen, ja tämä tapahtui hieman yli 1000 käyttötunnin jälkeen, kun olin käsitellyt moottorin kahdesti. Kulutuksen lasku oli huomattava. Suosittelen tuotetta!
Koeajajan ammatikseni, joten olen ehkä hieman keskimääräistä herkempi analysoidessani vaikutuksia ohjauskäyttäytymiseen. Omassa autossani, noin 280 km:n jälkeen nelivetoisen pakettiauton kanssa, ohjaus tuntui 40-50 km:n jälkeen tarkemmalta käsiteltävyydeltään ja reagointi ohjauksen liikkeisiin tuntui välittömämmältä. Vaikutus oli vieläkin selvempi 250-260 kilometrin jälkeen etuvetoisella pakettiautolla. Tein käsittelyn illalla, ja seuraavana päivänä hiekkatiellä ihmettelin, miten ihmeessä voit tuntea jopa 10 mm soran ohjauspyörässä – kunnes muistin käsittelyn.
Yksi syy siihen, että uskalsimme ostaa vanhan Jaguarin, jolla oli ajettu 200 000 kilometriä, oli luottamus RVS:n tuotteisiin. Jaguarin hiilidioksidipäästöt ja muut päästöt ovat laskeneet alhaiselle tasolle ja pysyneet siellä vuosi vuodelta, jopa vähentyneet.
Koneistajana voin vakuuttaa, etten ole koskaan nähnyt näin sileää pintaa moottorin osissa ennen kuin tutustuin RVS:n tuotteisiin. Aineen vaikutus voidaan todeta sekä silmämääräisesti että koskettamalla sitä omin käsin.