Komponentit

Oil-free powertain test

RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa. Tästä voit lukea niin tärkeimmät tulokset kuin koko testiraportinkin (englanniksi):

Tulokset on esitetty kuvassa 6: käsittelemättömät kiekot tuhoutuivat 7 minuutissa, RVS:llä käsitellyt n. 15 minuutissa. Siten käsiteltyjen kiekkojen käyttöikä oli yli kaksinkertainen käsittelemättömiin verrattuna (sivu 46)

Testin jälkeen pinnalta voitiin havaita piijäämiä. Pinnankarheus oli vähentynyt ennen testiä mitatusta Ra=0,2 µm:stä testin jälkeen mitattuun Ra=0,05 µm:iin (sivu 57). Alkuperäinen, kappaleiden liikesuuntaan nähden poikittainen hiomajälki ei ollut enää näkyvissä.

Näiden RVS Technology -aineella tehtyjen testien johtopäätös oli, että rajavoitelussa muodostetuilla pinnoilla on positiivinen vaikutus öljyttömässä tilassa tapahtuvan käytön aikaan. Kiekkojen pinnankarheus laski ja pinnoilta voitiin havaita piitä sen jälkeen, kun pinta oli muodostettu ajamalla kappaleita koelaitteessa. Pinnasta ei kuitenkaan voitu suoraan havaita syntynyttä pintarakennetta (sivu 57).

 

Tekijöitä, jotka saattoivat vaikuttaa pinnan havaitsemiseen:

  • RVS muokkaa pintarakennetta ja integroituu kitkapinnan metalliin, mistä syystä pinnan metallin ja uuden pinnan välillä ei näy selvää rajapintaa
  • Tribokeraaminen nanopinnoite ei kata koko kitkapintaa tasaisesti ja kokonaan. Keraaminen rakenne syntyy vain siellä, missä kosketus todella tapahtuu
  • Pinnoitekalvo voi olla ja on yleensä hyvin ohut. Ehkä mittalaitteen ominaisuudet ja tarkkuus olivat myös liian rajalliset
  • Röntgen- tai atomivoimamikroskoopilla RVS:llä käsitellyn pinnan hieestä otetut kuvat saattaisivat olla parempia tähän tarkoitukseen.

 

Oil free powertrain test results

Katso lisää testituloksia

  • Laivat

    BBC Sealand 

    Emdenissä Saksassa päämajaansa pitävä Bockstiegel-laivayhtiö testasi RVS-tuotteita BBC Sealand aluksella. Aluksen ongelmana oli suuri öljynkulutus, jonka syyksi oli tunniste…

    Lue lisää
  • Laivat

    RVS laivasovelluksissa

    RVS-tuotteiden toimivuutta laivasovelluksissa testattiin vuonna 2003 Ukrainassa Odessa National Marine Universityn toteuttamassa tutkimuksessa.

    Lue lisää
  • Lentokoneet

    RVS lentokoneen moottorissa 

    RVS-tuotteiden tehokkuutta testattiin lentokoneen moottorissa Tšekissä syyskuussa 2005.

    Lue lisää
  • Komponentit

    Oil-free powertrain -testi

    RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa. Tutkimuksessa selvitettiin voimansiirron ja voimansiirtolinjan komponenttien kehitystä ilman …

    Lue lisää
  • Ajoneuvot

    Mispetrol

    Egyptin kansallinen öljy-yhtiö Misrpetroleum Co. suoritti moottoritestejä RVS Technology® -tuotteilla. Päästöjen osalta havaittiin, että kokonaispäästöjen taso laski ka…

    Lue lisää
  • Ajoneuvot

    4×4 Magazine

    Molemmista autoista käsiteltiin RVS-tuotteilla ohjaustehostin, moottori, vaihteisto ja taka-akseli (tasauspyörästö). Mitsubishi Pajerosta käsiteltiin lisäksi etuakselin tasau…

    Lue lisää
  • Autot

    2009 BMW 328i -dynotesti

    Vuoden 2009 BMW 328i 6AT autolle tehtiin dynamometritesti ennen RVS-käsittelyä ja sen jälkeen. Autolla oli ajettu 111 000 mailia eli hieman vajaat 180 000 km.

    Lue lisää
  • Metalliset pinnat

    Bochum Graufleckentest

    Bochumissa Saksassa sijaitseva Ruhrin yliopisto suoritti testit vertaamalla RVS-käsiteltyjä pintoja käsittelemättömiin.

    Lue lisää
  • Autot

    Audi A6 TDI: teho- ja ohivuototesti 

    Testissä käytetty auto on entinen taksi, jolla oli ajettu 400 000 km ja joka oli lastutettu 1,5 vuotta aiemmin. Ennen RVS-käsittelyä auton moottorissa oli havaittu hidasta mutt…

    Lue lisää
  • Sähkömoottorit

    SEW-Eurodrive

    RVS – SEW-Eurodrive -testiRVS Technology® -geelin tehoa tutkittiin kuormitustesteissä, jotka tehtiin SEW-Eurodrive-yhtiön sähkömoottoreilla, joiden yhteydessä oli alennusva…

    Lue lisää
  • Autot

    TÜV SÜD

    Vuonna 1866 perustettu, Münchenissä Saksassa sijaitseva TÜV SÜD on yksi maailman johtavista teknisen testauksen organisaatioista.

    Lue lisää
  • Autot

    Fraunhofer instituutti

    Vuonna 1866 perustettu, Münchenissä Saksassa sijaitseva TÜV SÜD on yksi maailman johtavista teknisen testauksen organisaatioista. Laitos tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaid…

    Lue lisää
  • Komponentit

    Oil-free powertain test

    RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa.

    Lue lisää