fbpx

Misrpetrol

Misrpetroleum Co., Egyptin kansallinen öljy-yhtiö suoritti toukokuussa 2005 RVS Technologylla moottoritestejä.

Tärkeimmät tulokset:

John Deere 6.6 l, Diesel:

Teho  Vääntö  Poltto­aineen­kulutus  Puristus­paine
 1,6 %  1,7 %  5,8 %  16,9 %

Fiat 1.6 l, Bifuel (bensiinillä):

Teho  Vääntö  Poltto­aineen­kulutus Puristus­paine
12,9 %  4,4 %  5,1 %  19,4 %

 Fiat 1.6 l, Bifuel (maakaasulla):

Teho  Vääntö  Poltto­aineen­kulutus  Puristus­paine
 2,7 %  2,6 %  5,1 %  19,4 %

Päästöt:

  • Fiatien NOx-tasot nousivat, mikä saattoi johtua säätämättä jätetyistä sytytysennakoista ja sitä kautta laskeneesta palamis- ja pakokaasulämpötilasta. Se on vuorostaan saattanut vaikuttaa CO2-arvojen suhteelliseen kasvamiseen.
  • Kokonaispäästötaso laski kaikissa tapauksissa erityisesti HC- ja CO-päästöjen osalta.

Muuta:

  • Moottoreiden joutokäyntinopeus nousi JD:ssä 600 kierroksesta 750 kierrokseen minuutissa ja Fiatissa 550 kierroksesta 690 kierrokseen minuutissa ja pakokaasujen lämpötila laski JD:ssä 147 ºC:sta 140 ºC:een ja Fiatissa 202 ºC:sta 193 ºC:een.
  • Maakaasulla toimiva auto oli sama kuin aiemmin testattu bensiinikäyttöinen auto. Tulokset ovat siten samansuuntaiset.

Lataa alkuperäinen arabiankielinen testiraportti tästä linkistä: Misr Petroleumin raportti (arabiaksi)

 

Alta löytyvät alkuperäisen testiraportin graafiset kuvaukset englanninkielisin selittein:

Ostoskori