Komponentit

Oil-free powertrain -testi

RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa. Tutkimuksessa selvitettiin voimansiirron ja voimansiirtolinjan komponenttien kehitystä ilman nestemäistä voiteluainetta.

Tärkeimmät testitulokset

  • Rajavoitelussa muodostetuilla pinnoilla on positiivinen vaikutus öljyttömässä tilassa tapahtuvan käytön aikaan.
  • Kiekkojen pinnankarheus laski ja pinnoilta voitiin havaita piitä sen jälkeen, kun pinta oli muodostettu ajamalla kappaleita koelaitteessa. Pinnankarheus oli ennen testiä Ra=0,2 µm ja testin jälkeen Ra=0,05 µm.
  • Alkuperäinen, kappaleiden liikesuuntaan nähden poikittainen hiomajälki ei ollut enää näkyvissä testauksen jälkeen.
  • Käsittelemättömät kiekot tuhoutuivat 7 minuutissa, RVS:llä käsitellyt n. 15 minuutissa. Käsiteltyjen kiekkojen käyttöikä oli siis yli kaksinkertainen käsittelemättömiin verrattuna.
oil-free-powertrain-wp5_final_report_rvsresults

Katso lisää testituloksia

  • Laivat

    BBC Sealand 

    Emdenissä Saksassa päämajaansa pitävä Bockstiegel-laivayhtiö testasi RVS-tuotteita BBC Sealand aluksella. Aluksen ongelmana oli suuri öljynkulutus, jonka syyksi oli tunniste…

    Lue lisää
  • Laivat

    RVS laivasovelluksissa

    RVS-tuotteiden toimivuutta laivasovelluksissa testattiin vuonna 2003 Ukrainassa Odessa National Marine Universityn toteuttamassa tutkimuksessa.

    Lue lisää
  • Lentokoneet

    RVS lentokoneen moottorissa 

    RVS-tuotteiden tehokkuutta testattiin lentokoneen moottorissa Tšekissä syyskuussa 2005.

    Lue lisää
  • Komponentit

    Oil-free powertrain -testi

    RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa. Tutkimuksessa selvitettiin voimansiirron ja voimansiirtolinjan komponenttien kehitystä ilman …

    Lue lisää
  • Ajoneuvot

    Mispetrol

    Egyptin kansallinen öljy-yhtiö Misrpetroleum Co. suoritti moottoritestejä RVS Technology® -tuotteilla. Päästöjen osalta havaittiin, että kokonaispäästöjen taso laski ka…

    Lue lisää
  • Ajoneuvot

    4×4 Magazine

    Molemmista autoista käsiteltiin RVS-tuotteilla ohjaustehostin, moottori, vaihteisto ja taka-akseli (tasauspyörästö). Mitsubishi Pajerosta käsiteltiin lisäksi etuakselin tasau…

    Lue lisää
  • Autot

    2009 BMW 328i -dynotesti

    Vuoden 2009 BMW 328i 6AT autolle tehtiin dynamometritesti ennen RVS-käsittelyä ja sen jälkeen. Autolla oli ajettu 111 000 mailia eli hieman vajaat 180 000 km.

    Lue lisää
  • Metalliset pinnat

    Bochum Graufleckentest

    Bochumissa Saksassa sijaitseva Ruhrin yliopisto suoritti testit vertaamalla RVS-käsiteltyjä pintoja käsittelemättömiin.

    Lue lisää
  • Autot

    Audi A6 TDI: teho- ja ohivuototesti 

    Testissä käytetty auto on entinen taksi, jolla oli ajettu 400 000 km ja joka oli lastutettu 1,5 vuotta aiemmin. Ennen RVS-käsittelyä auton moottorissa oli havaittu hidasta mutt…

    Lue lisää
  • Sähkömoottorit

    SEW-Eurodrive

    RVS – SEW-Eurodrive -testiRVS Technology® -geelin tehoa tutkittiin kuormitustesteissä, jotka tehtiin SEW-Eurodrive-yhtiön sähkömoottoreilla, joiden yhteydessä oli alennusva…

    Lue lisää
  • Autot

    TÜV SÜD

    Vuonna 1866 perustettu, Münchenissä Saksassa sijaitseva TÜV SÜD on yksi maailman johtavista teknisen testauksen organisaatioista.

    Lue lisää
  • Autot

    Fraunhofer instituutti

    Vuonna 1866 perustettu, Münchenissä Saksassa sijaitseva TÜV SÜD on yksi maailman johtavista teknisen testauksen organisaatioista. Laitos tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaid…

    Lue lisää
  • Komponentit

    Oil-free powertain test

    RVS otti vuonna 2004 osaa EU:n rahoittamaan tutkimusohjelmaan Münchenissä Saksassa.

    Lue lisää